Debush debush..da 3 bulan tak update blog!Dasar pemalas! haha

Friday 16 March 2012

Vanilla Coklat Ep 14


Gambar sekadar hiasan
         
       Rata-rata ramai peminat yang tidak berpuas hati dengan ending Slot Lestari,Vanilla Coklat (Episod 13).Ending yang bagai tiada apa-apa berlaku.Ingatkan  Liyana akan membalas dendam terhadap Amir dan Zara,rupanya tak.Kamal pulak terus cuak dan tak ambil port bila kena kantoi dengan papa  Zara.Pondan betul lah Kamal ni.So,untuk memuaskan hati semua peminat,pengarah Vanilla Coklat (Emi Suffian Sabhe)  berhasrat untuk  menambah satu lagi episod untuk Slot Lestari ini.Jom ikuti review episod  ni.
   
     Selepas  sahaja papa Zara dan Daddy Amir berbaik,Zara dan Amir  pun mengambil keputusan untuk berbulan madu kali ke-3.Tetapi,kali ni,bulan madu mereka di Genting Highlands  sahaja.Zara teringin nak naik roller coaster.Namun,nasib tidak menyebelahi mereka, kerana mereka telah  terlibat dengan satu kemalangan jalanraya.Zara hanya cedera ringan sahaja,namun Amir cedera parah.Dia terpaksa ditempatkan di ICU.

      Ketika dihospital,Amir disahkan  menghidap penyakit Alzheimer ( hilang ingatan).Amir tak kenal langsung siapa Zara dan dia tak tahu pun dia dah berkahwin dengan Zara.Amir benci Zara.Dia tak nak tengok muka Zara lagi.Zara kecewa dan tertekan.Tiba-tiba datang seorang jururawat comel bernama Nana,untuk merawat Amir.

Nana      :Encik Amir..Encik Amir apa khabar hari ni?Macam mana rasa?Dah sihat?
Amir      :Ya,saya dah sihat.Tapi hati saya tiba-tiba tak sihat bila melihat wajah awak.Awak comel lah.
Nana      :Ish,Encik Amir ni lucu la.
Amir      :Serius,saya dah jatuh cinta dengan awak.
Nana      :Encik Amir,Encik  Amir kan dah berkahwin.Tak boleh la macam ni.
Amir      :Awak,tolong jangan panggil saya Encik Amir.Panggil saya Abang Amir.Eh,saya belum pernah kahwin                                  lagi.Awaklah cinta pandang pertama saya.
Nana    :Err...Tapi,saya tak sanggup nak rosakkan rumahtangga Abang seperti mana yang Liyana dah buat.
Amir     :Siapa Liyana?Saya tak kenal.Saya kenal awak sorang sahaja.Tolong awak,tolonglah kahwini  saya.
Nana    :Err..err..Jap ye Abang Amir,jap jap...

    “Weh,korang! Aku sebenarnya tak sanggup nak hancurkan rumahtangga Abang Amir ni.Tapi,aku pun dah jatuh cinta dengan dia.Dari episod  1 sampai 13,aku mesti feeling-feeling ,sengih-sengih sorang-sorang  tengok dia berlakon.Dah lah mata kuyu,tough,tinggi,senyum manis plak tu.Serius,suka dengan lakonan dia.So,aku pun amik keputusan untuk sehidup semati dengan dia.Korang tak kisah kan?


Gambar sekadar hiasan


Tak kisah kan kalau Zara dengan Liyana jadi begini.."

Gambar sekadar hiasan

p/s:Aku tahu ramai antara korang yang dah sediakan parang sebelah laptop korang,so sebelum jadi apa-apa kat aku,aku chow dulu lah.Nak pergi butik pengantin dengan Abang Amir..hehehe

55 comments:

Dhea Ahmad said...

sis tak tengok pn episod akhir dia....huuhuhu

Nana said...

Nadia arrumaisha-->biase2 je..xde konflik langsung..last2 papa zara dgn daddy amir berbaik semula.itu je pun..he3..tgk kat tonton.com pun boleh kan..

bebeldotsorang said...

saya tak pernah tgk Vanila susu coklat ni..tapi saya minat izara aishah hehe

Nana said...

bebeldotsotong--->rugila awk tak tengok..sbb izara aishah sgt sweet dalam cerita ni..

EnciK AxixOu said...

sy xsempt nk tgk epoisod ahir..haha..best k??

Atiqah Wadiah said...

haha~..mati2 igt btol2 =.='

Nana said...

Encik AxixOu --> Hmm,x berapa best sgt pun.Sbb xda konflik.Ending dia,papa Zara dgn daddy Amir berbaik2.then zara n amir bersama.Kamal pun terus lupakan Zara,n liyana kena pulau dengan kawan2..

Atiqah Wadiah--> hee,yeke..mesti excited ye..

Falling . said...

haha sengal kau .

Anonymous said...

NAK VANILAAAA COKLAT MUSIM 2......!!!!

Nana said...

cik gugu -->woahh..jeles la tuu..hee

Dylla Fadzil-->haha..ni mesti peminat setia vanilla coklat ni..tp betul la..cerita ni sangat sweett..

Yasmin Aris said...

tak dapat tengok episod akhir T-T

Nana said...

Yasmin Aris II -->Yeke..boleh tgk kat tonton.com kan..hee

iAmCekbolat said...

lerr.. demam VC lagi nih =="

Nana said...

CekbOlat-bOlat--> ofkoslaa...cekbolat pon same kan..

Liyana Zahim said...

Hi nana..

Nsb baiklaakk tak tgk cite ni kalau idak mmg skt ati gak ending yg brapa nk jadi ending ni...

Btw, tdung itam sulam itu cntikla.. :)

Nana said...

Liyana Zahim-->owhh,awak tak tengok ke VC ni?episod tgh2 mmg best giler2 bnrnya,tapi part ending mmg x berapa nak puas hati laa..

erm,tudung tu ek?beli kat wakaf che yeh kelantan..murah sikit..hee..tq

Dalila Samsudin said...

hahaah serious kelakar gambar terakhir tu ! xD

Anyway awak jom join Segmen pertama saya . Untuk mengenang kembali zaman kanak2 kita and menaikkan lagi rasa kasih pada kanak2

dalilamimi-mimiepotpet.blogspot.com

Ezad Skytech said...

haha..ni episod tambahan ye...hee~

Cik Puan Muda Umi said...

saya downlod je cita ni,nanti nk layan masa cuti sem..hehe

Nana said...

Dalila Samsudin--> Haha..tula..tak pasal2 mereka nak terjun TESCO.TESCO je punn..

Ezad Skytech--> Aah..jgn lupa tengok ea..haha

Cik Puan Muda Umi-->lol..xtengok lagi ke?haha..tp xpe,kalau download nanti xpayah tgk iklan..

CikTeddyCorner said...

nak jugak gmbr ngn amir..haha (♥♥,)

Nana said...

O CIKTEDDY -->tulaa..nk bgmbar dgn artis mmg xkan dapatla kan..photoshop sudahh..tp nmpak sgt tipunya,sbb sy xdelah setinggi ituuu..haha..

Anonymous said...

ada musim k2 rasanya.alahai..layankn je la..

Nana said...

MaYa MustWany -->Seriouss ke?haha..agak2nya macam man lh musim ke-2 ek?si liyana dgn kamal nak balas dendam ke..

alepridz said...

aku tak tgk pun criter ni... ending tak best.. so, better takyah tgk ... haha

Nana said...

Alepriz -->ala,klu xtgk pun xrugi..

Unknown said...

tak kesah pon hahahah

syafiqa said...

hahahah weh,
dah da laaa..
jujur nya,xpenah tgk vanila coklat ni
kahkah

Nana said...

syafiqakarim -->hahaha..ko x tengok rugi wei..

-Incek Fik- said...

hahahaaa..

sengal betul citer cik Nana ni, tapi serius fik suka.. kreatif!

Boleh pulak si zara sama liyana bergaduh tolak-tolak kat atas tesco yea hahaaa :D

*LOL~!!

Nana said...

-Incek Fik-hahaha..tula..saya la yang untung nya.

Cikrosecute said...

HIHIHI BUAT LAWAK JER...INGATKAN BETUL TADI...

aku HaniAsyira said...

tak tengok dari mula.. tup2.. tgk last jer.. huhu

Nana said...

Cik Rose Cute-->kalau bebetul,saya dapat kawin dgn Amir pun syokkk..hehehe

aku HaniAsyira-->owhh..sy suka episod 8 n 9..wktu dorang tgh sweet2..hee

Crazy Dolphin said...

hahahaha

ikut suka hati je tambah ending sendiri hahaha

Nana said...

H.S---> Yaa..it's fun..hahaha

mirmashi94 said...

alaaa , nak amir jugakk >.< . x aci ! haha XD

Nana said...

mirmashi94---> ate nye,jom la kita bermadu..ngahhaha

Eera Shera said...

x tgk lg episod akhir..x ikot sgt cite tu tp mmg suka la dgn amir..

Zam said...

comel jek di a edit ae.. hehe

nurul diana said...

tngok episod akhir nk x nk je hahaha

Nana said...

Eera Shera -->hah hah..tu la pasalnya..suka gila dgn senyum manis amir..seronoknya dapat pakwe cam dia..rasa xnak bg kat org lain lah..


Zamani-->hee..crop2 gambar ni pandai la sesikit...


nurul nadia-->taw xpe..kecewa sangat2..slow sangat ending dia tu..

Juliet_iRa~" said...

hahaha pndai ea buat episod sendiri..;p

nsb baik xtgk sgt cte ni..so xtrasa nak prang nana..;p

Nana said...

Juliet_iRa~ -->alhamdulillah..takut gak kena tetak..xpenah lg kena tetak sblm ni..hee

cik jannah said...

nasib tak layan sgt. sbb kat tmpat study tade tb. :(

Nana said...

Cik Jannah--> rugi laa..best sgt2..hehe..akak ada dwnload smua episod..kalau nak datang umah..*tetibe

EG said...

Kah3. Terbaik la. Rajin edit gambar.

sumysya said...

salam..singah sini...cayalah leh krang cite sndiri pulak..mai la jengah http://sumysya.blogspot.com/

Nana said...

EG-->Edit biasa2 je..xla pandai sgt..hee

Sumysya-->heh heh..cerita sndiri,nnt dah tua2 nanti boley baca balik sambil sengih2..

Cik tikah said...

ahahaha.. lawak je!

Nana said...

Cik Tikah -->ngeh ngeh

Anonymous said...

Owh, ending ni lagi sedih taw tak. Huu~ Kesian dekat Nana. Eh?
xD

Sarah Mnasir said...

hahaha.. amboi.. gaduh atas tesco yg xleh bla tu :D

LubLy said...

sis..u're ohsem!!!kah3

Nana said...

@Miziey ::kesian dekat nana pn boleyy..hehe

@aRa ❤ aFiq™ :;hah hah..padan muka mereka..

@LubLy ::thanks